Bumerang - Yazarkafe

18 Temmuz 2017 Salı

Kiyevskaya Metro Durağı

Rusya denilince akla ilk gelen şeylerden biri de metro... Henüz çok cesur olup, çok metro keşfedemedim. Karışık 3-4 katlı metrolardan korkuyorum. Aslında keşfedip, gezeceğim diye azimle gelmiştim ama daha ilk bindiğimde beklediğimden daha karışık diye düşündüm. Bu ara ise artık başlamak zorundayım dedim ve bir kaç yere metro ile gitmeye başladım. Yakın ve kolay durakları tercih ediyorum tabi ki. Şimdilik zorlamıyor ve keyifli diyebilirim. Benim için en kolayı Kiyevskaya, aynı zamanda oldukça da merkezi bir metro durağı. Dünyadaki en güzel 10 metro durağından biri...1954 yılında açılmış, 53 metre derinlikte bir metro durağı. Metrodan çıktıktan sonraki manzarada oldukça güzel, gezilecek yer ve manzaralardan ayrıca bahsedebilirim ama kısaca bu durak aktarma durağı olmasının ötesinde, inip gezmeye değer bir metro durağı. Büyük tren garı, nehiri yürüyerek geçebileceğiniz Bogdana Khmelnitskogo Köprüsü, Radisson Otel, Avrupa alışveriş merkezi ve parkıyla metro dışında çevrede gezmek de oldukça güzel...
Rusya'da metro keşiflerinde Metro aplikasyonu işe yarıyor, diğer yandan eskiden metrolarda ingilizce yokmuş. Zaten hep de öyle anlatılır malum... Artık hem her durağın ingilizcesi tren içinde durakların altında yazıyor, hem de ingilizce anons yapılıyor. 2018 olimpiyatlarına minnetle...Olimpiyatlar Rusya'da ingilizceyi daha aktif hale getirmiş, ingilizce tabelalar görebiliyorsunuz artık.
Tabi çocukla amaç metro durağını keşfetmekten önce hem kargaşadan kurtulmak, hem gideceğin yerlere ulaşmak olunca kayda değer fotoğraf çok çekemedim ama bu fotoğraflarda bile güzelliği tahmin edebilmek zor değil...
Bu yazıyı da yine Kievskaya'da Avrupa Alışveriş merkezinde Alya Eda'yı uyutmuş, kahvemi içerken yazdım:)
Trafikten uzak, huzurlu yolculuklar dileklerimle...

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder