Bumerang - Yazarkafe

17 Temmuz 2017 Pazartesi

Zafer Parkı'nda İnanç

Zafer Parkı... Moskova'da merkezde, ulaşımı kolay, büyük güzel bir park. Parkın detaylarını başka bir yazıma saklayıp, şimdi sadece parkın içindeki ibadet binalarından bahsedeceğim... Parka gidip hem kilise, hem sinagog, hem de cami gezebiliyor/ ibadet edebiliyorsunuz. Bu tür kardeşlikleri, saygıyı çok sevdiğim doğrudur...
Gelelim yapılar ve özelliklerine:
St. George's Kilisesi: Parkın ortasında kocaman ihtişamıyla gerçekten güzel bir yapı... Özel bir Ortodoks  Kilisesi. Altın kubbesi ile de göz alıcı... Sovyet döneminde din yasak olduğu için yeni, 1993-95 yılları arasında inşaa edilmiş. İçinin muhteşemliğini anlatmaya gerek görmüyorum, etkileyici olmayan kilise görmedim... Kapadokya'daki asırlar öncesinin kiliseleri de dahil...
Holocaust Anıt Sinagogu: İçi de dışı da kilise ve camiye göre oldukça gösterişten uzak olan bir yapı. Ben ilk defa bir sinagoga girdim. İçinde fotoğraf çekmek yasaktı. Ama merak edenler için internette tabi ki fotoğraflar var. Filmlerdeki gibi uzun sıra sıra oturma yerleri, piyano ve bolca kitap vardı. Küçük bir bina. Rus Yahudi Kongresince finanse edilen yapı 1998 de açılmış. Hem ibadethane, hem müze niteliğinde.
Anıt Camii: Kiliseden sonra 1995-1997 yılları arasında yapılmış, 60 metre yüksekliğindeki tek minaresi ile camiide Tatar, Özbek, Kafkas mimarisi kullanılmış. 2. Dünya Savaşında Rusya için savaşmış ve ölmüş müslümanların anısına yapılmış. Üst kat bayanlar için ayrılmış, Rusça/Arapça Kuran ve dua kitapları mevcut...Yukarı çıplak mermer merdivenlerden çıkıyorsunuz ve tabi ki soğuk, malesef... Gittiğimde bomboştu, muhtemelen ezan vaktinde değişiyordur, çünkü Rusya da müslümanlar oldukça çok. Bayanlar katında tek bir genç kız kulaklık takmış yatıyordu... 
Sonuç: Dua etmeyi seviyorum... :) ve bu yapıları gezmeyi...
Alya Eda'ya üçünü de gezdirdim. Hepsinde dua edebileceğini söyledim ve camiide namaz kılabileceğini de biliyor:) 
Herkesin saptırmadan, gerçekten inanç ve inançsızlığını yaşayabilmesi dileğiyle...

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder