Bumerang - Yazarkafe

6 Ağustos 2017 Pazar

Mini güzellik: Kızıl Park

Şehir merkezinde bir küçük park...Tesadüfen Moskova'ya ilk geldiğim günlerde burada Türkiye Festivali olunca park ile tanışmış oldum. Çocuk oyun alanlarının genişliği ve içindeki ufak göletin güzelliği ile çok huzur verici bir park. Ayrıca bizim parklarımızda da olan spor alanlarının alası var ve süper vakit geçiriyoruz Alya Eda'yla. Bu sebep ile de gitmeye devam ediyorum. Moscow City' ye oldukça yakın... Öğle arasında yürüyüş için bir çok çalışanın tercih ettiğini gördüm. 
Park 1932 de yapılmış, 'bahçedeki venedik' diyenler varmış parka. İçindeki gölet/ nehiri (bendiyecepimi bilemedim)  ile köprüleri ve sıcak yeşilliği ile çok güzel ve bu ünvanı hakettiği kesin. Park kültürel aktiviteler için de çok kullanılıyor, dans alanı, konser alanı, açık yaz sineması tabi ki mevcut... Parkta balık tutan birini bile gördüm.
Parkın bir çok giriş/ çıkışı var. Biri Moscow City'ye yakın, çocuk oyun alanının orada. Biri işmerkezlerine, World Trade Center'a çıkıyor. Biri de ana giriş, Lenin'in kitap okurken ki heykeli sizi karşılıyor. Buranın karşısında klasik eski Sovyet evleri var, cafeler ve evler arasında küçük çocuk parkları...Yazarken bir yer özlenir mi? Özlüyorum :)
Her park gibi bu parkın da web sitesi var, benim keşiflerimden fazlası için: http://p-kp.ru/


Hiç yorum yok:

Yorum Gönder