Bumerang - Yazarkafe

25 Nisan 2018 Çarşamba

Ispanak basit bir bitki midir?

Bu yazı ıspanak için yazılmıştır... Ispanağın kıymetini bilmeyenlere atfedilmiştir... Ispanak diyip geçmeyin onu bulamayanlar var gerçekten... Türkiye' de ahh ıspanak olsa da yesek demezdim ama çeşit olsun, vitamin olsun diye de alırdım. Burada genelde sebze meyve konusunda sıkıntılı herkes. Aslında bakınca bence çoğu şey var ama Türk kadınlardan şikayet duyduğum çok oluyor. Neyse ıspanak mesela yok ve burda gerçekten olsa da yesek değil ama olsa da bir öğün yemek çeşidi olsa dediklerimdendi. Sonra bir gün bir arkadaş bizim Azeri manavda oluyor dedi... Ben genelde daha yakın ve daha kolay olduğu için, kimseyle muhattap olmadan, tart, öde, geç olduğu için marketleri tercih ediyordum ama bu durumda ıspanak için bizim oradaki manava uğramak şart olmuştu. Burada çoğu manav Azeri ve genelde sebze meyveler onlarda daha güzel oluyor. Tabi biraz Türkçe de anlaşabiliyorsun bu da bir avantaj. Azeri amca ile biraz konuştuk, bir şeyler aldım ve ıspanak sordum, getirelim dedi. 2 gün her sabah gittim ve sonunda 3.gün 1 kilo ıspanağım gelmişti.... Birazı ile yumurtalı kavurmasını yaptım. Birazı ile malesef kek yaptım, yazık oldu o kadar zor bulduğum ıspanağa, görüntü güzel ama belki benim denediğim tariften hiç beğenmedim. Ispanağı o kadar özel ara, bul sonra da bir kısmını böyle mahvet tam bir dram oldu bana:) Gerçi bayağı yedik yine de ama tekrar denemeye, yapmaya gerek olmayan bir lezzet olduğunu düşündüm. Kalanından gözleme, börek, bulgurlu yemek her çeşidi yaptım bir kaç gün. 
Bir lezzete bayılmasak da bulmak zor ise kıymetli oluyor işte... Bir gün ıspanak bulmanın beni mutlu edeceğini hiç düşünmezdim, taze meyve sebzelerin kıymetini bilelim diyerek, Temel Reisi anarak yazımı da sonlandırayım. Yaşasın yeşillik yemek!
Ispanak kavruluyor...

Ispanaklı kek
S

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder