Bumerang - Yazarkafe

13 Haziran 2017 Salı

Moskova'ya yolculuk ve ilk 3 gün

Moskova'ya yolculuk ve üç günlük kısaca basit ilk izlenimimi yazayım da burada bulunsun...Cumartesi havaalanında biletlerimizi beklerken görevli gelip çocuk ile beklemememiz için bizi sıranın önüne aldı, çocuk dostu olduklarını biliyordum, sanırım en sevdiğim şey bu olacak...2 valize sığmaya çalışmıştım ve gerçekte valizlerin biri sanırım bakliyat, yiyecek doludur:) Valiz başına yük THY de 32 kg idi, AEROFLOT ta 23 kilogram imiş, 2 valiz arasında denge kurmak ve bir kısmını sırt çantasına yerleştirmek ile uğraştık. Neyseki herkes bizim gibiydi:) 3 saatlik uçak yolculuğu fena geçmedi, çocuk ile zorlanmadık şükür. Ön sıramızda 8 ve 4 yaşlarında anneleri Rus, babaları Türk olan 2 çocuk vardı, 45 günlüğüne anneanne ziyaretine  gidiyorlarmış. Alya Eda onlarla bayağı oynadı. Yolculukta çocuk oyalama yollarını ayrıca yazacağım. Bu şekilde çok aile ile karşılaşıp, tanışacağımı düşünüyorum. Havalanına inip, ülkeye giriş yapmamız uzun sürmedi, yandex taxi ile eve geçtik ki bu uygulamayı da detaylı ayrıca yazacağım. Gece 24 civarı eve geldik, bu ara sürekli herşeye itiraz eden Alya Eda yolda da yemeklere itiraz ettiği için ilk iş ona pastırmalı yumurta teklif etmek oldu, yedi ve yattık. Eşimin işyerine yakın olan Fili bölgesinde oturuyoruz. 15 katlı, güvenlikli, kapalı, modern yeni yapılardan oluşan bir sitede 1+1 bir evde oturuyoruz. Pazar günü buranın İstiklal Caddesi olan Arbat a gittik. Evden önce taksi ile metro durağına gidip, sonra metroya bindik. 1935 yılının metrosu... Çocuk yesin mantığıyla Arbat sokağının başında tam bir Türk cafesine oturduk, o kadar Türktü ki Ferdi Tayfur müzikleri çalıyorlardı:) Kahvaltı sonrası ana caddede yürüyüş yaptık, hep derlerdi bizim İstiklal Caddesi gibi diye, aynen öyle, turistik bir cadde. Cafeler, restaurantlar ve hediyelik eşyacılar var...Yine bir cafede lattelerimizi içtik, Alya eda yı cafede uyuttuk. O uyuyunca ben tek başıma çıktım, bir de turist Türk kafilesi buldum, pronto tur:) biraz onlara takılayım dedim ama caddede serbest zamana bıraktı rehber amca.:( Sonra taksiyle sadece çocuklara özel bir AVM ye gittik, muhtemelen oraya daha sık da gidip geleceğim, detaylandırırım. Bir de en hafifinden bir puset aldık ki gezmelere doyamamayı hayal ediyorum:) Yine aynı AVM nin üst katında restaurantlardan birinde yemek yedik, balık, pilav, sebze, et gibi her çeşit vardı ki hiç yadırganmayacak yemekler... Alya greçkha (karabuğday) zaten sever, onu yedi, içim rahat. Ayran bulamıyorum, her yerde kefir var, ben kendim mayalardım ama burdakilerin henüz tadına bakmadım.Sonrasında evimize yakın bir markete geldik, AVM altkatında migros gibi bir market. Burada herşey varmış kilolarca bakliyatı boşa taşıdığımı itiraf ediyorum ve meyve sebze peynir vb konularda endişelenmemi de kınıyorum:)
Bu satırları yazmaya başladığımda gece 3 civarı idi ve gökyüzü aydınlık, buranın gecesi gündüzü biraz farklıymış bakalım öğreneceğiz.
Pazartesi günü kızımla başbaşa Moskova'da ilk gün. Siteden dışarı çıkmadık ama... Günün en ilginç anısı ise Alya Eda parkta bir çocuğun topunu sadece bir kerelik eline almak istiyor, bana sen iste diyor ben de dil de bilmediğim için:) bunlar çocuk dili ile anlaşır ümidi ile illa sen iste diyorum...Çocuk öylece gitti yanımızdan. İkimizde konuşamıyoruz:)) bu dil olayı canımı sıkmıyor değil... Hareket kabiliyetimi daraltıyor tabi ki...Akşam Moskow city de bir AVM ye gittik, bence bir metrocity/bir kanyon...bir de bildik tüm markalar var starbucks, zara, mango, banana republic, derimod vb...Moskova da ünlü ve lüks mekan Çayhane varmış, orada yemek yedik, sushi ye kavustum 🙏 ama asıl güzel sushicileri henüz keşfedemedim...
Moskovada şu an iki zorluğum var bir dil bilmemek, iki inatçı itirazcı 2,5 yaş ergenim:( Ha bir de Inox ocak var ona ayrıca değineyim:) Alya Eda tanıdığım Alya Eda değil...dün gece artık itiraz ve isyanlarına  dayanamadığım için bugün, 3. Günümüzde cezalı olarak evde oturduk:( neyseki hava yağmurluydu da içimde kalmadı gezmek:))
Diğer yandan bu 3.günümde yeniden oruç tutmaya da başladım. Sahur 2.20, iftar 21.20... Zor mu?? Gerçekten değil ;)

Yapacak çok şey, gezecek çok yer var... Bekleyin :))