Bumerang - Yazarkafe

20 Haziran 2017 Salı

Moskova'da 2017 Türkiye Festivali

Moskova'da bu yıl ilk kez düzenlenen Türkiye Festivalini gecikmeli olarak yazmaya çalışayım. Şehir merkezindeki milyonlarca güzel parktan biri olan Kırmızı Park'ta düzenlendi:) 16 Haziran Cuma günü başlayıp, Pazar günü bitti. Cuma günü oldukça yağışlı olduğu için gidemedim. Facebook sayfalarından paylaşımları takip ettim. Cumartesi hava güzel olunca, taksiyle de 10 dakika mesafede olmasının da avantajı ile attım kendimi parka. Bir arkadaş ile buluştuk, o da Moskova'da yeni ama uzun süredir Rusya'da. Önce standart oyun alanında çocuklar parkta oynadı...Çocukla gezmek, keşif beklediğimden zormuş açıkcası.Uzun süredir yurtdışında, Moskova'da  olanların daha çok ilgisini çekmiş ve beğeni almıştır ama benim için biraz hayal kırıklığıydı açıkcası. Zaten bir hafta olmuş Türkiye'den geleli:) Öncelikle daha çok Türk olur diye bekliyordum ama Rusların ilgisi oldukça fazlaydı. Bütün festival turizm tanıtımı gibiydi... Antalya'nın beldeleri, Bodrum, Aydın, Mersin, Adana çadırları vardı, bir çok otel stand açmıştı...Promosyonlar, tanıtımlar...Ben şahsen mehter takımı, yağlı güreş organizasyonundan hoşlanmadım. Konser alanları vardı, az Türkçe müzik olmakla birlikte ağırlıklı yabancı güncel pop şarkıları vardı...Üniversite ortamı gibi kpmser alanı olsukça eğlenceliydi. Yemek konusu gördüğüm kadarıyla çok başarılı değildi ancak diğer yandan her standta o kadar sıra vardı ki bir şeyler almak da dertti...Gözleme, döner, baklava, lokum, sucuk ekmek, ızgara köfte, tavuk...Gözleme için tam bir saat sıra bekledik. Değdi mi??? Bilmiyorum Alya Eda ya sormak lazım ama o da zaten o kadar açtı ki:) Gözleme demişken ayran bulamıyorum burda benim için zorlayıcı... Rusya'nın çoğu yerinde olduğu gibi festivaldede çalışanlar Özbek, Tatar, Kazaktı...Parkın içindeki köprüyü ışıklandırma ile 15 Temmuz Şehitler Köprüsüne benzetmişlerdi. Topkapı Sarayı şeklinde büyük bir maket açılmıştı, içinde hat yazıları, Osmanlı Sultan kıyafetleri sergileniyordu ve her daim çok sıra vardı.
İlk festival böyle geçti...İkincisi olur mu, biz görürmüyüz bakalım kısmet...

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder