Bumerang - Yazarkafe

26 Ağustos 2020 Çarşamba

İlk eve kapanış-part 1-pandemi günlükleri: Ne yedik..

Uzun zamandır pandemi sürecini yazmak istiyorum, pandemi bitti, neredeyse ikinci dalga başlayacak ama vakit de bulamadım. Evet evdeyiz hep ama bu boşluk anlamına gelmiyor, çok daha yoğun tempo çalışmaca.

Neler yaşadım başka bir yazı konusu olacak. Şimdi sadece neler yedik, mutfaktan çıkmakla çıkmamak arasında nelerle mücadele ettik konusunu gözler önüne seriyorum:) İlk bir bucuk ay evde Alya ile yepyeni sürece alışarak yaşadık, sonra 3 aya yakın bir kardeşimde beraber yaşadık... Bakalım neler yapıp yemişiz:

Bazen Alya'ya özel kahvaltı tabakları hazırlamaya çalıştım. Lütfen yeteneğimi sorgulamayın:) Bale kolay değil ki...


Şekersiz sağlıklı alternatifleri hep severim, başlarda kendimizi iyice salmamışken bunlara devam ediyordum... Pekmez, yulaf, kuru meyve ile bir tatlı:


Penguen ailem çok popüler oldu:)


Aslında irmik helvası yapmak için bahaneye ihtiyacım yok...

*Bu fikirler hep Tübitak Meraklı Minik dergisinden


Pandacık

Evde 2 kişiye neden kocaman kek yaparsın ki :) Kek yapmaya bayılıyorsam...


Pekmez ve kakao ile bir nevi Nutella:) ve ev yapımı limonata ile keyifli anlar yaşadık



Bu nirvana eserim bence:) bazı kitaplar çok basit ama o kadar çok seviliyor ki...


Radyo...İletişimde çok iyi değilim sanırım:)



Görüşemediğimiz uzaktaki aileden gelen kahve paylaşımları...



Ne yiyeceğimizi şaşırmış olabiliriz:)



Bu aslında diğer yazıların konusu olmalı belki de...Çocukla çalışmaca



Tatlı, tuzlu evde ne yiyeceğini bilememe...


Hayret ki ekmek yapmadım. Bu annemin denemelerinden, fotoğrafla motivasyonlar...



Baykuşum malesef biraz sinirli oldu:(



Ekonomiyi de bozmamak lazım dedim...2 kişi için fırın çalıştırmak yerine tencerede-tavada alternatifler baktım. Tavada pizza hem bize yetti, hem de baya lezzetli idi, sonra bir kaç kere daha yaptım.




Mücveri sevimli hale getirmeye çalışma...



Yetenek neydi?



Yine sağlıklı denemelerden..Elma,ceviz, hindistancevizi, tarçın...



Minik ev arkadaşımla kahve keyfi..Akrabalardan gelen süslü fincanlara cevaben...


Hamur yoğurmadan olmazdı, sevgimizi katmadan ise asla...Caaanım sıcak poğaça





Sonra keyifle poğaça ve kek ile evde gezmece:)



Bazen kahvaltıya sadece minik detay ekleme...


Kahve denemeleri yapmadan olmaz tabi ki...



Ne kahve keyifleri yapıldı, paylaşıldı...


Yine de bir fal bakan bulamadım ki:(


Sağlıklı alternatifler bir yere kadar



Köfte deyip geçmeyin... (Soğanları tüm koysaydın ya bari de demeyin...)



Kahvaltıda krep olmazsa olmaz....




Sağlıklı yemekler de yaptık tabi ki, tarhana çorbası nasıl yapılır, ders 1:



En sevdiklerimden olan Elmalı kurabiyeyi hiç denememiştim, bahane oldu, yardımcım da hazırken:



Ve yine uzaklardan gelen, size mantı yapıyorum mesajı:


Elmalı kurabiyem hiç de fena değildi


Çiğ börek bile yaptım:

Tavada keki, kutlamalara dönüştürdük:







Evde abur cubur pikniği:



Ramazan bir yandan, kardeşlerle birleşmiş olmak bir yandan, sonuç:

Börek, ıslak brownie kurabiye, poğaça



Yine bir nirvana çalışması, yağ mantısı...



Sağlıklı dondurmam, havalı görünmüyor mu?



Hamur kabartmayı öğrenmişim:)



Anne usulu muhallebi denemem:



Ev yapımı hamburgeri unutmadık, sırada hamburger ekmeğini de evde yapma hedefi var ama 




Bu defa tavada kekim az yandı ama pes etmek yok



Pudingli süper kek, kaç milyon kere yapıldı acaba...



Poğaçalara doymayan biz:



Bazen de sağlıklı piknik:)



Yine bir gün kapasitemizi zorlamışız: İzmir bomba, ayva tatlısı, karnıyarık ve börek..


Minik sofralar...



Bitmeyen börek yapımı ve fotoğraf çekimleri:)



Bir kere yaptıysam hep yaparım deyip yine elmalı kurabiyeye dalış:



Lahmacun yapmak mı, bir daha aslaaa



Kadınbudu köftem



Kızartma da yiyelim bu kadar hamurun yanına, az sebze olsun:)



Çiğ köfteyi dışardan alamayanlardan olduk:(



Bir kazan yoğurtlu çorba:)



Pizzaaaaa




Şu kadarcık keyif



Fırında mücver:


Sevgi dolu krep:



İlk defa dışarı çıkış..Hepimiz için inanılmaz tecrübeler...



Fotoğraf olarak gelen alternatiflerin güzelliğine bak



Bu da pandemi keşfimiz: kaşıklama. kolay börek gibi, biraz gözleme gibi, tavada güzel bir kahvaltılık alternatifi



Bahçemizden dut da toplayabildik...



Alternatif menülerimiz de var her zaman



Masal'ımızın doğumgünü:



Bir aile kavuşması, Foça da sofra:



Kadınbudu köfte tekrarları:



Sağlıklı alternatifler artık unutuldu:



Bir açılım daha, bir piknik alternatifi:




Minik açılımlar devam ederken görüşmeler evlerde, kapalı mekanlarda devam ediyordu...



Sevgili yumurta:


Dışarı çıkılabilir ama en iyisi ev... Yalnız çiğköfte ve kuru patlıcan dolması atlanmasın



Ciğer kızartması



Aylar sonra bir gün suşiye kavuştum, ne mutluluk...



Beylerbeyinde bir kahvaltı ve üstüne kahve...





Bir dışarı faslı da doğumgünümde yapılmıştır ama benim doğumgünüm olduğu için benim fotoğrafımla idare edelim:)




Kavuşma için bazı hazırlıklar fotoğraflara dökülmüş:


Süslü kahveler devam



Bir doğumgünü de sessizce evde kutlanmıştır...İkizlerimizin doğumgününde ise ayrı kaldı...


Uzak köşelerde hasret giderip, yemeğe dalanlar





Ev partilerimiz bitmedi:)


Ve uzuuun bir dönem kapandı. Kayseri'de bahçeden bir ikiz biber ile dönemi kapatıyorum. Dışarı çıkamasak da evde ne yapacağımızı şaşırdığımız, kendimizi yemeğe adadığımız günler şu an azaldı...


 

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder