Bumerang - Yazarkafe

22 Aralık 2019 Pazar

KOKU

İnsanları koklayarak onlarla ilgili birçok şey hakkında bilgi edinebilir miyiz? Duygu durumlarını, sağlıklarıyla ilgili problemleri, güçsüzlüklerini bu şekilde anlayabilir miyiz? Bir insanın tenine göre yaratılacak bir koku, onun hayatını değiştirebilir mi? Yalnız birine daha iyi hissettirebilir mi? Bütün insanların sizi sevmesini sağlayabilir mi?
Şimdi var mı bilmiyorum, kırmızı 8*4 #deodorant lise spor salonudur bence... #Kimya #laboratuvar kokusu çocukluğum... #cacharel noa, classic #hugoboss geçmiş senelerim, değişmeyen ben... #ralphlauren değişim denemelerim, Odtü de yurt odam... Başka parfümler başka hayatlar... Aynı #mantı aynı malzemeye rağmen evde anne yapınca farklı kokar mı mesela? Değişmeyen #peppermintmocha tadı ve kokusuyla nişantaşı #starbucks demek benim içim her zaman. Fabrikaların derin plastik kokusu, Bayrampaşa 3 yıl, binlerce anı... Neden bin faktörlü güneş koruyucu kremler çıkmışken hepimiz o tropikal tatlı çocukluğumuzun deniz yağı kokusunu özlüyoruz?... Her kokuda bir anı, bir dönem hatırlayan ben, bu #parfume dizisini çok merak ediyordum. #PatrickSüskind in #Koku #dasparfum kitabından uyarlama. Alman yapımı. Aslında daha önce filmi de çekilmiş ama ben sadece 6 bölüm olan kısacık diziyi izledim... Beklediğim kadar sürükleyici değil, zaten olumsuz yorumlar da çok ama bence tabi ki izlenilesi... Sıra sanırım filmini izlemek de...
( instagram paylaşımımdan... dizi ve netflix alıntılarıyla... )

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder