Bumerang - Yazarkafe

1 Mayıs 2015 Cuma

No Poo- Doğal dediler tutamadım kendimi

No poo (şampuansız) akımı ticari, kimyasal şampuan kullanmadan saç yıkama akımı.                      
Benim bu akımla tanışmam bir gazete haberi ile başladı. Doğallıktan yana ya es geçmem mümkün değildi. Ben zaten senelerdir evde yoğurdumu mayalarım, beyaz sabun hayatımdadır, kendim sabun parfüm deterjan vb yapmaya çabalamışımdır...Karbonat ve sirke genel temizlik malzemelerimdir. Hal böyle olunca araştırdım No poo akımını. Bu akımda şampuan kullanımı yok, kimyasallar yok. Saçınızı sadece suyla yıkıyorsunuz. Evet her seferinde sadece su. Maksimum yikamak için karbonatli su, durulamak için de sirkeli su kullanabilirsiniz. Saç tipinize yağlılık durumuna göre karbonatin miktarında değişiklik yapmanız gerekebiliyor. Saç bakımı için de yine bazı doğal yağlardan faydalanabiliniyor. Olur mu olmaz mı göreceğiz ancak dünyada bir çok takipçisi/ uygulayıcısı var. Kimyasallarin cildin yağ dengesini bozduğunu bu sebeple saçların daha çok yağlandığını daha sık yıkanmaya ihtiyacı olduğunu savunuyorlar ki bana hiç de mantıksız gelmiyor...
Hazır evde doğum iznindeyken denemenin tam zamanı diye düşünerek 10 gündür deniyorum. Henüz saçlarım ahenkle dans etmiyor klasik yağlı saçlarla geziyorum ama korkunç değil. Biraz koku var ama geçecek diye ümit ediyorum. Bunca kişi yalan söylüyor olamaz...Annem bitleneceksin dese de, bir dönem kuaföre gidemeyecek olsam da doğal olan candır sağlıktır diyerek denemeye değer diyorum...Bakalım saçlarım ahenkle dans edecek mi:)) Gelişmeleri de paylaşacağım... Sağlıklı kalın

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder